Кои предизвикателства, възможности, маркетингови решения и показатели за ефективност са актуални в момента? Вижте резултатите от проучването на Oracle.
Водещи тенденции в дигиталния маркетинг за 2022 г. Резултати от проучване на Oracle
Да се каже, че последните две години бяха бурни за търговците би било огромно подценяване.
Гъвкавостта, адаптивността и постоянните иновации вече са основни предизвикателства за маркетингови организации от всякакъв размер, във всеки сектор.
Предоставянето на изключително клиентско изживяване в тази среда е основен приоритет, а също и най-разпространеното предизвикателство за търговците в момента, според новия доклад за маркетинговите тенденции за 2022 г. от Oracle и Ascend2.
Промо код за Jump.bg – Намаление за хостинг
Проучването на Oracle сред над 850 професионалисти по маркетинг на ръководни и управленски позиции разкрива, че 94% смятат, че маркетинговите им усилия през 2021 г. са били успешни – а за 48% са изключително успешни.
Какви предизвикателства предстоят и как маркетинг лидерите планират да се справят с тях тази година?
Най-големите предизвикателства за търговците през 2022 г
Проучването на Oracle разкри водещите маркетингови предизвикателства за маркетолозите в момента:
- Увеличаване на производителността в каналите – 38%
- Способност за промяна/адаптиране към обстоятелствата, когато възникнат – 36%
- Предоставяне на изключително клиентско изживяване – 35%
- Съгласуване на усилията за маркетинг и продажби – 32%
- Сегментиране и таргетиране на аудитории – 32%
- Възможност за мащабиране на програми, съдържание, персонализация – 31%
- По-точно маркетингово приписване и ROI – 31%
Кои показатели за ефективност са най-важни през 2022 г.?
Подкрепените с данни прозрения са от съществено значение за решаването на горните предизвикателства. Но кои показатели за ефективност използват маркетинговите организации в момента, за да измерват успеха?
Изключително успешните маркетингови организации казват, че техните най-добри показатели за ефективност са:
- Продажби и приходи чрез маркетинг.
- Стойност на клиента (Customer lifetime value.)
- Цена на потенциален клиент (CPL) и цена на придобиване (CPA).
Как маркетолозите планират да заменят изгубени данни от бисквитки на трети страни
На въпроса кои източници на данни от първи страни ще станат най-ценни след загубата на бисквитки на трети страни, първите пет избрани от маркетолозите бяха:
- 36%: История на покупките на клиенти
- 32%: Профили в социалните медии
- 31%: Регистрации на уебсайтове
- 26%: Анкета
- 26%: Използване на мобилно приложение
- Взаимодействията с CRM и кол център, програмите за лоялност, членовете на общността на потребителите, абонатите за бюлетин и SMS съобщенията също попаднаха в списъка.
AI ще донесе гъвкавост и възвръщаемост на инвестициите – поне на тези, които му се доверяват
Адаптирането към обстоятелствата, когато възникват, и възможността за промяна на курса в движение беше идентифицирано като основно предизвикателство и това е мястото, където AI блести.
Въпреки това маркетинговите организации имат различни нива на доверие в технологията.
По-малките маркетингови екипи са по-малко уверени в AI, а тези в екипи от 30 души или по-малко казаха, че му вярват само за отбелязване на потенциални клиенти и писане на теми.
В целия набор от проучвания като цяло маркетолозите се чувстват най-удобно да използват AI за насочване на реклами, персонализиране на съдържанието в реално време, оптимизиране на изпращането на имейли и оценка на реализациите.
Коя от следните дейности бихте се доверили (или вече използвате) на изкуствения интелект? Маркетолозите отговориха:
- Таргетиране на реклами
- Персонализиране на съдържание в реално време
- Оптимизиране на имейл кампании
- Калкулиране на потенциал за покупка
- Стартиране на live chat
- Генериране на текст
Други ключови маркетингови прозрения за 2022 г
Сред техните по-интересни открития Oracle разкри, че:
- 37% от търговците са уверени, 31% се надяват, а 24% се чувстват развълнувани от шансовете си за маркетингов успех тази година.
- 82% от търговците планират да направят промени в техния набор от технологии тази година, като добавят, премахват или заменят компоненти.
- 24% от търговците казаха, че абсолютно не могат да живеят без своето маркетингово решение за лоялност.
- 40% от търговците искат да добавят информация за обслужването на клиенти и 36% информация за лоялността към своята маркетингова програма.
- 88% от търговците са уверени, че ще имат достъп до точните данни за ефективно вземане на решения тази година.
Анализ на Oracle